niedziela, 19 lutego 2012

Warzywa w galarecie






Składniki: ( na 4 salaterki)

duża płaska łyżka agaru
500 ml wody
warzywa (tutaj mrożonka warzywna wiosenna)
+ co mamy pod ręku, ja do jednej salaterki dodałam parówkę sojową, do drugiej ugotowaną soczewicę
przyprawy: kolendra, sól ziołowa, pieprz ziołowy, sos sojowy, oregano

Przygotowanie:

Warzywa gotujemy z sosem sojowym, odcedzamy i przekładamy do salaterek, doprawiamy. Agar rozpuszczamy w wodzie i gotujemy ok 20min ze szczyptą soli. Zalewamy nim warzywa i wstawiamy miseczki do lodówki na ok 3 godziny.
Gotową galaretkę wyjmujemy na talerz i kroimy w plastry na kanapki, podajemy np. z kiełkami. Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Tak, to jest niezłe. Trzeba tylko nie żałować soli...
    Pozdrawiam Łódź!

    OdpowiedzUsuń
  2. tak tak, uwielbiam, często robię. Nawet mnie natchnęło, i zaraz się wezmę, bo już dawno nie robiłam... a wszystko co trzeba mam.
    Ja nie solę zbytnio, w przeciwieństwie do laktoowo, bo nie przepadam - sól mi wyżera inne smaki, za to doprawiam innymi przyprawami. Dla mnie to danko ma jeszcze aspekt estetyczny - wizualnie pięknie się prezentuje :)

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam takie na Wielkanoc i zjedliśmy je z zielonym chrzanem wasabi, były przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń